Friday 12 September 2014

Trial and error with si buncis

Ni lagi satu percubaan yang aku dah buat dengan biji benih kacang buncis. Buncis sebab Fahd kesayangan Ummi ni giler makan kacang buncis. Jimat Mak kalau tanam sendiri yea..:)

Ok. Mula mula aku tanam pakai tanah organic 6 in 1. Supposed to be tip top punya medium tapi after seminggu gini rupanya semaian buncis aku. Haprak! Bayang bayang pun takde dalam bekas tu.



Then terfikir plak..lets try with tissue aje. So, aku pun ambik tissue muka biasa tu basahkan ngan air mineral Sprit*** letak benih buncis 4 biji. Basah aje tau jangan sampai macam kolam plak air dalam bekas tu. Then, letak bekas kat tempat kurang cahaya matahari. Walla!! Tak sampai 3 hari dah keluar tunas. Yahoo mission accomplished! Ni rupa shoot si buncis.. Ala yg colour purple terjojol tu.


Nanti dah besar Aku update cerita si buncis ni lagi ok sebab based on what I have read pokok yg bergayut and menjalar ni banyak "peminat" nya. Kena keep my eyes opened bila dah transfer ke pot nanti. Harap dapat merasa lah buncis ku ini. Insyallah...



No comments:

Post a Comment